Bismillah

Firman Allah

Dan (ingatlah) tatkala Tuhan kamu memberitahu: "Demi sesungguhnya,jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmat-Ku kepada kamu,dan demi sesungguhnya,jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azab-Ku amatlah keras." (Surah Ibrahim:7)

Followers

Thursday, December 23, 2010

..::Kata2 Hatiku..::


Salam diberi, buat semua teman2 .. knapa diriku semakin hari semakin malap,lesu,lemah? ..Kenapa aku mudah putus asa setiap kali diuji olehMu??? Allah mengetahui setiap segi hamba2NYa..

Selepas cuti sem ary tuu,slps abes Exam,ak terus berlepas ke Johor bersama apak,dan 3orang adik menaiki keretapi dr Kuala Krai-Tampoi ..satu hari berada berada dalam keretapi,, Alhamdulillah,perjalanan kami selamat tiba , tiada apa2 yang berlaku sepanjang perjalanan.. Semuanya selamat ..

Adik ak yang lelaki bongsu semakin hari semakin teruk penglihatannya,gara2 penyakit” Tumour dalam saraf mata” .. Xbererti kata2 putus asa yang selalu keluar dari mulut,, Allah datangkan ujian kepada hambaNYa adalah hikmah pelajaran dari semua itu.. Semoga kita tabah menghadapi segala ujian yang mendatang .. Allahu Rabbi sekali kali, Arwah mak pun ada penyakit sebelum kematiannya,tu pun dia tahu xsilap ak 3bulan sebelum pemergiannya.. dia mengidap penyakit “Kanser Serviks” tp yang paling ak hargai semangatnya melawan penyakit.. ak betul2 tdk tahu tntg penyakitnya, dgn hanya satu perkataan “rahsia” .. apak ak cakap bab apa dia xnak bagitau kat anak2 dia,dia takut anak2nya risau dgn keadaannya .. slps pemergiannya barulah kami adik-beradik tahu keadaan penyakitnya yang sebenar selepas seminggu dia berada kat hospital ..Tp,suratan takdir telah tertulis di Luh Mahfuz .. “MAK ORGE SAYE MAK SAMPAI BILA2 “ ..Hanya itu kata2 yg dapat ak ungkapkan dari dlm sanubari jiwaku ..

Pejam celik pejam celik ,dah nak masuk setahun dah pemergian mak.. dalam masa sesingkat ini juga, ak sekarang sudah menginjak tahun kedua akhir di bumi Terengganu .. Ishh,kejapnya rasa dah nk masuk tahun 2011 .. apa amalan ak setakat ni?? Namun xtercapai dek akal untuk memikirkan macam mana keadaan kita d masa hadapan kelak .. hanya Allah SWT a’Lam ..

Semalam ak dapat khabar mengenai keputusan final sem 3,Alhamdulillah ada la jgk sedikit peningkatan dari sem lepas .. Namun ak bersyukur walaupun xdapat target yang ak impikan ..Xbermakna kita kalah di sini,banyak lagi cabaran yang perlu kita harungi sebelum menginjak ke gerbang kejayaan .. dengan umur yang masih mentah ini,akanku cari lagi seberapa banyak mutiara sehingga nafasku benar2 sampai ke pengakhiran.. ya Allah,jangan sekali2 Engkau kalahkan diriku dengan putus asa,sebab putus asa itu dari syaitan ,musuh ketatku.. Engkau lapangkanlah dadaku,spy ak lagi semangat untuk mencuba dan terus mencuba lagi.. Terima kasih xterhingga juga kpd Lecturer yang mengajarku .. semoga Allah sentiasa memberkatimu wahai guruku .. dan juga sekalung tahniah diberikan kepada sahabat2ku dunia akhirat yang telah berjaya dengan baik ..

Setakat ini saja kalam dariku,semoga kita sentiasa berada dalam makrifahNYa menghadapi onak dan duri dalam mehnah penghidupan ini .. Janganlah kalian patah semangat, cuba lagi dan jangan putus asa, krn kta hanyalah hamba yang lemah.. Tulisan saya ni beasa2 je ,,sememangnya lahir dari lubuk hati saya sendiri , walaupun ada kesalahan dari segi struktur ayatnya .. wallahu’alam ..

2 comments:

  1. masya'ALLAH.Anti mmg seorg yg tabah.Ujian ini tanda ALLAH sayang..beruntung anti.mga sabar dlm menempuh ujian hari2 mndatang..jgn sekali berputus asa dari rahamatNYA..sama2 doakn ana juga ye.=)

    ReplyDelete
  2. InsyAllah,, mungkin ada hikmah d sebaliknya ..
    Allah mngetahui segala2nya ..

    ReplyDelete